Din dorinta elevilor de a cunoaste si explora specificul mediului economic, s-a incercat prin folosirea metodelor activ-participative, prezentarea si exemplificarea termenilor de baza cu care opereaza economia si, totodata, cultivarea simtului antreprenorial inca de la aceasta varsta.
Astfel, elevii clasei a IV-a au initiat o mica afacere, devenind agenti economici, care investesc material reciclat (piese lego) si forta de munca proprie, operand la nivel de scoala sub forma unui targ cu vanzare, in domeniul artei si lucrului manual facut din placere si cu bun gust.
Ei au inteles importanta planificarii afacerii si au urmat un plan de afacere, si-au asumat roluri (manager, agent de vanzari, agent publicitar, casier), au cercetat piata, au realizat ramele foto, au promovat produsele, realizand un afis, au organizat targul cu vanzare.
Tinand cont de faptul ca afacerea a pornit cu 0 investitie (piesele lego erau deja achizitionate, dar nu mai erau folosite in jocul de constructie), profitul a fost maxim.
Cu banii stransi din vanzarea ramelor, elevii si-au achizitionat carti de poezii, astfel scopul intregului proiect a fost unul educativ, atat din punct de vedere financiar, cat si intelectual.